Peugeot 208 – jaki silnik wybrać?

Opublikowano: 31 maja 2024

Nowy Peugeot 208 to jedno z najbardziej wyrazistych aut. Model ten kontynuuje tradycje swoich poprzedników, modeli 207 i 206, które były jednymi z najpopularniejszych aut miejskich w Europie. Jedną z ważniejszych rzeczy przy zakupie samochodu jest odpowiedni wybór jednostki napędowej. Dlatego w niniejszym wpisie pomożemy Ci wybrać odpowiedni napęd dla Twojego nowego Peugeota 208.

Dlaczego warto wybrać Peugeota 208? Pojazd może pochwalić się wyjątkowo atrakcyjną linią nadwozia, która zdecydowanie deklasuje konkurencję. Auto ma też komfortowe wnętrze i bogate wyposażenie, które zapewni Ci komfort, bezpieczeństwo oraz wsparcie w trakcie parkowania i jazdy. Auto jest również wyposażone w oszczędne i nowoczesne napędy. Odpowiedni wybór napędu sprawi, że będziesz z radością korzystać z auta na co dzień. Jaki zatem wybrać napęd do Peugeota 208? Dowiedzmy się!

Peugeot 2008 z silnikiem Pure Tech 75 KM MPI – dla tradycjonalisty  

Podstawowa jednostka benzynowa współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. Wybierz ten napęd wtedy, gdy nie chcesz kupować pojazdu zelektryfikowanego oraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Silnik benzynowy ma 3 cylindry, turbodoładowanie i wielopunktowy wtrysk paliwa MPI (trwały i mało awaryjny). Jednostka napędowa generuje moc 75 KM. Pozwoli Ci to sprawnie poruszać się po mieście i poza nim. To auto przede wszystkim dla spokojnego kierowcy. 

Peugeot 208 z jednostką Pure Tech 100 KM – dobry wybór na trasy 

Jeśli lubisz jeździć w większą prędkością, to znak, że potrzebujesz auta z silnikiem o sporej mocy. Jednostka benzynowa Pure Tech, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa osiąga moc 100 KM. Silnik, jak jego słabsza, 75-konna wersja, ma 3 cylindry i 12 zaworów. Jednostka napędowa zestrojona jest z 6-biegową skrzynią manualną. Jeżdżąc po trasach z pewnością docenisz 6. bieg, tzw. autostradowy. 

Średnie zużycie paliwa jest bardzo niskie – ok. 5 l/100 km w cyklu mieszanym. 

Napęd hybrydowy Hybrid 100 lub 136 KM – idealny do miasta i poza miasto 

Napęd hybrydowy Hybrid 100 łączy w sobie jednostkę napędową Pure Tech o mocy 100 lub 136 KM z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz silnik elektryczny i baterię litowo-jonową o pojemności 0,432 lub 0,890 kWh. Napęd współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną. 

Silnik elektryczny może wspomagać silnik spalinowy, a dzięki zastosowaniu małej baterii litowo-jonowej, może stanowić samodzielne źródło napędu dla auta podczas jazdy miejskiej. Dzięki temu jeżdżąc na krótkich trasach po mieście, nie zużywasz paliwa. I ponad połowę tras, pokonywanych w mieście, przejedziesz korzystając tylko i wyłącznie z napędu elektrycznego. Nic zatem dziwnego, że zużycie paliwa jest wyjątkowo niskie – w cyklu mieszanym to zaledwie 4,5 litra/100 km. Bateria auta ładowana jest podczas jazdy. 

Peugeot 2008 z napędem elektrycznym 136 lub 156 KM 

W tej wersji auto napędzane jest silnikiem elektrycznym na prąd zmienny o mocy 136 lub 156 KM, współpracującym z 1-biegową automatyczną skrzynią redukcyjną. W samochodzie elektrycznym w ogóle nie musisz zmieniać biegów podczas jazdy. Jedynie musisz wrzucić bieg wsteczny podczas cofania. 

Silniki elektryczne zasilane są z baterii litowo-jonowej (z systemem chłodzenia i ogrzewania) o pojemności 46 lub 48 kWh. Akumulator zapewnia prąd na przejechanie do 566 km w mieście (zgodnie z testem WTLP) a w cyklu mieszanym (miasto – trasa) do 410 km. Zwróć uwagę na bardzo niskie zużycie energii – 14 kWh/100 km – mające wpływ na koszty utrzymania samochodu. Ładowanie baterii do 80% przy szybkim ładowaniu DC (ładowarka wysokiej mocy) trwa niecałą godzinę. Wystarczy 13 minut ładowania, żeby móc przejechać 100 kilometrów. 

Wybierz napęd, który będzie dla Ciebie najbardziej odpowiedni. Przeanalizuj to, w jaki sposób będziesz eksploatować swojego Peugeota. Odwiedź salony Kanclerz – nasi pracownicy pomogą podjąć decyzję. W naszym salonie skorzystasz też z jazdy próbnej, aby móc wypróbować wszystkie rodzaje napędu w praktyce. Zapraszamy! 
 

Jazda testowa Wizyta w serwisie Newsletter Kontakt