Jako główny gracz w elektryfikacji segmentu C z podwójną ofertą, ë-C4 i ë-C4 X, Citroën oferuje nową kombinację silnika elektrycznego i akumulatora w tych dwóch modelach.
To nowe rozwiązanie, łączące nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) z nowym akumulatorem 54 kWh o zwiększonej gęstości energii, zapewnia większą przyjemność z jazdy i wydłużony zasięg do 420 km w cyklu WLTP.
Ta nowa propozycja, dostępna początkowo w wersji wyposażenia Shine, uzupełnia obecną wersję o mocy 100 kW (136 KM) z zasięgiem do 360 km i przyczynia się do przejścia na wyższy poziom rynku.
Citroën przyspiesza wraz z pojawieniem się dodatkowej oferty na ëC4 i ë C4 X, z mocniejszym silnikiem i zwiększonym zasięgiem do 420 km w cyklu mieszanym WLTP. Dzięki zastosowaniu nowej kombinacji silnika i akumulatora w tych dwóch modelach, Citroën jest jedyną marką oferującą dwa uzupełniające się pojazdy elektryczne w segmencie C.
Jako główny gracz w elektryfikacji segmentu C z podwójną ofertą, ë-C4 i ë-C4 X, Citroën oferuje nową kombinację silnika elektrycznego i akumulatora w tych dwóch modelach. To nowe rozwiązanie, łączące nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) z nowym akumulatorem 54 kWh o zwiększonej gęstości energii, zapewnia większą przyjemność z jazdy i wydłużony zasięg do 420 km w cyklu WLTP.
Umów się na nasz Autoryzowany Serwis Citroena:
WZMOCNIENIE OFERTY SEGMENTU C
Citroën otworzył zamówienia na modele ë-C4 i ë-C4 X z nowym, wysokowydajnym układem napędowym, który może osiągnąć zasięg do 420 km w cyklu WLTP. Ten wzrost zasięgu o prawie 17% w porównaniu z pierwszą generacją opiera się na połączeniu nowego akumulatora o zaawansowanej chemii 54 kWh oraz nowego, bardziej wydajnego i mocniejszego silnika o mocy 115 kW (136 KM). Zapewnia to klientom większą wszechstronność i przyjemność z jazdy.
Początkowo dostępna tylko na poziomie Shine, ta nowa oferta uzupełnia obecną ofertę elektryczną w ë-C4 i ë-C4 X, która łączy silnik o mocy 100 kW (136 KM) z akumulatorem o mocy 50 kW, zapewniając zasięg do 360 km.
Te dwa uzupełniające się elektryczne układy napędowe są sercem strategii elektryfikacji Citroëna, która ma na celu ułatwienie i uspokojenie przejścia na pojazdy elektryczne. Łączy je ta sama filozofia przemyślanego doboru rozmiaru akumulatora i możliwości szybkiego ładowania o mocy 100 kW, dzięki czemu są konkurencyjne cenowo, a jednocześnie oferują dużą wszechstronność użytkowania
Dzięki tej nowej ofercie elektrycznej Citroën wzmacnia atrakcyjność swojej gamy w segmencie sedanów segmentu C i wyraźnie pozycjonuje się jako główny gracz na rynku.
Dzięki silnej osobowości, niezrównanym doznaniom na pokładzie oraz gamie wydajnych silników elektrycznych i spalinowych, C4 i C4 X oferują wysoce konkurencyjny pakiet w samym sercu rynku. Atrakcyjność ta znajduje odzwierciedlenie w liczbie zamówień i rejestracji. W Europie C4 zajmuje 5. miejsce w segmencie kompaktowych sedanów z napędem elektrycznym, a C4 z silnikiem benzynowym zajmuje 3. miejsce w swojej kategorii.
NOWY NAPĘD ELEKTRYCZNY POD ZNAKIEM WYDAJNOŚCI
Ë-C4 i ë-C4 X oferują nowy napęd elektryczny o rozszerzonej autonomii, pozwalający na przekroczenie symbolicznej wartości 400 km (w cyklu mieszanym WLTP). Silnik i akumulator tego nowego elektrycznego układu napędowego zostały zaprojektowane tak, aby były bardziej wydajne i korzystały z głównych osiągnięć technologicznych.
Silnik: hybrydowy synchroniczny silnik elektryczny (HSM) o mocy 115 kW lub 156 KM, który zastąpił synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi. Oferuje on dodatkowe 15 kW (20 KM), zachowując przy tym wysoką wydajność. Silnik jest w stanie wytworzyć 260 Nm momentu obrotowego, który jest natychmiast dostępny, zapewniając natychmiastową reakcję i komfort jazdy.
Akumulator: nowy akumulator o pojemności 54 kWh, o 4 kWh więcej niż w obecnej ofercie elektrycznej. Kompaktowy i korzystający z regulacji termicznej za pomocą cyrkulacji cieczy i pompy ciepła w standardzie, co sprzyja szybkiemu ładowaniu, ma inną chemię rozłożoną na 102 ogniwa i 17 modułów. Zamiast składać się z 60% niklu, 20% manganu i 20% kobaltu, ten wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy ma wyższy stosunek niklu (80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu), co poprawia jego gęstość energii, zapewniając lepszą autonomię i dłuższą żywotność.
Wszystkie te ulepszenia wpływają korzystnie na zasięg, który wzrasta o 17% w porównaniu z istniejącą ofertą elektryczną, osiągając do 420 km (zgodnie z połączonym cyklem WLTP), oraz na efektywność energetyczną, która zmniejsza średnie zużycie energii do 12 kW/h. Oprócz wzrostu zasięgu, istnieją znaczne korzyści w rzeczywistym użytkowaniu, które utrzymują się na poziomie około +30 km w warunkach ruchu miejskiego, nawet w temperaturach bliskich 0 ° C.
Wydajność silnika elektrycznego, jego akumulatora i zdolność do odzyskiwania energii przyczyniają się do zwiększenia zasięgu. Ale ta wydajność została również osiągnięta dzięki konstrukcji C4 i C4 X:
- Rozmiar i waga akumulatora są ograniczone do minimum, co zapewnia rozsądne zużycie paliwa.
- Zoptymalizowany czas ładowania dzięki możliwości szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW.
- Standardowe wyposażenie, takie jak pompa ciepła, która dzięki czujnikowi wilgotności maksymalizuje efektywność energetyczną ogrzewania i klimatyzacji.
- 18-calowe opony w rozmiarze "A+", które zmniejszają opory toczenia i minimalizują straty energii spowodowane tarciem.
- Sylwetka C4 X, która płynnie przechodzi w tylną klapę, ma czystą, dynamiczną linię dachu, która optymalizuje aerodynamikę.
Pomimo zwiększonej pojemności akumulatora, czas ładowania nie uległ wydłużeniu, co gwarantuje komfort użytkowania. Wraz z nowym silnikiem elektrycznym w modelach ë-C4 i ë-C4 X dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, dostosowane do wszystkich zastosowań i wszystkich rozwiązań w zakresie ładowania: standardowo jednofazowa ładowarka o mocy 7,4 kW oraz, opcjonalnie, trójfazowa ładowarka o mocy 11 kW. Ponadto ë-C4 i ë-C4 X umożliwiają szybkie ładowanie: ze stacji publicznej o mocy 100 kW można przejść od 20% do 80% naładowania w mniej niż 30 minut.
PRZYSTĘPNA CENOWO, ŁATWA I BEZPROBLEMOWA MOBILNOŚĆ ELEKTRYCZNA
Obecna oferta elektryczna w modelach ë-C4 i ë-C4 X spełnia potrzeby codziennego życia i zapewnia dostępne i odpowiednie rozwiązanie w zakresie mobilności elektrycznej dla wszystkich podróży.
Opiera się teraz na dwóch ofertach elektrycznych, które są zintegrowane z aktualizacją zasięgu:
- Na poziomach Live, Feel i Feel Pack: silnik o mocy 100 kW (136 KM) w połączeniu z akumulatorem 50 kWh o zasięgu do 360 km. Jest to doskonały kompromis z kontrolowanym budżetem i możliwością pokonywania wszystkich podróży bez stresu.
- Na poziomie Shine, nowy, mocniejszy i wydajniejszy silnik 115 kW (156 KM) oraz akumulator 54 kWh z nową chemią, ta elektryczna oferta zapewnia więcej przyjemności, większy zasięg i większą wszechstronność.
Dzięki tej elektrycznej gamie Citroën spełnia obietnicę komfortu:
- Kojąca jazda, bez wibracji, hałasu silnika i dymu, wzmocniona przez charakterystyczny dla Citroëna Advanced Comfort, który obejmuje innowacyjny, miękki system zawieszenia i pluszowe fotele,
- Płynna i przyjemna jazda bez konieczności zmiany biegów,
- Energiczna i responsywna jazda dzięki 260 Nm natychmiast dostępnego momentu obrotowego,
- Napęd elektryczny z zerową emisją CO2 i brakiem nieprzyjemnych zapachów, dzięki czemu można jeździć swobodnie i bez ograniczeń we wszystkich obszarach z ograniczeniami ruchu.
- A dla dodatkowego spokoju klienci mogą zawsze korzystać ze zdalnie programowalnych usług za pośrednictwem aplikacji MyCitroën na smartfony, co ułatwia im codzienne życie.
W zależności od poziomu wyposażenia, nowy Citroën ë-C4 i ë-C4 X 115 kW (156 KM) będzie oferował zasięg od 415 do 421 km (zgodnie z cyklem WLTP).