ADAC Ecotest 2023: podium dla Opla Astry Electric

Opublikowano: 15 stycznia 2024

Opel Astra Electric - przyjemny w prowadzeniu, wydajny i z najnowocześniejszymi technologiami

Opel Astra Electric to samochód, który łączy w sobie przyjemność z jazdy, wydajność i nowoczesne technologie. Został to potwierdzone przez niemiecki automobilklub ADAC, który w konkursie Ecotest 2023 przyznał mu trzecie miejsce wśród aktualnie produkowanych 94 samochodów osobowych.

Astra Electric zdobyła 103 na 110 możliwych punktów, uzyskując najlepszą ocenę pięciu gwiazdek. Według ADAC, samochód ten jest jednym z najczystszych na rynku. Niska masa własna, dobre zarządzanie energią i dostępna w standardzie pompa ciepła przyczyniają się do zmniejszenia zużycia energii i emisji CO2.

Astra Electric jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 115 kW/156 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm dostępnym już od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia. Niska masa własna wynosząca zaledwie 1.679 kg dodatkowo przyczynia się do uzyskania lepszej dynamiki jazdy i niskiego zużycia energii.

Pojemność akumulatora litowo-jonowego wynosi 54 kWh. Pięciodrzwiowa Astra oferuje zasięg do 418 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy zgodnie z cyklem (WLTP1) i zużywa zaledwie 14,8 kWh energii elektrycznej na 100 km (WLTP2) - również dzięki pompie ciepła.

Astra Electric to zarówno świetny samochód do codziennego użytku, jak i do dłuższych podróży. Ponadto system hamowania regeneracyjnego zapewnia odzyskiwanie energii podczas jazdy.

Nowy Opel Astra Sports Tourer Electric jest także wart uwagi. Oferuje wszystkie zalety Astry Electric, w tym duży bagażnik o pojemności 597 litrów, który w razie potrzeby można powiększyć do 1634 litrów.

Podsumowując, Opel Astra Electric to doskonały wybór dla osób, które szukają przyjemnego w prowadzeniu, wydajnego i wyposażonego w najnowocześniejsze technologie samochodu elektrycznego.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.


[1]Zasięg określony zgodnie z metodologią procedury testowej WLTP (R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w codziennych warunkach eksploatacji i zależy od różnych czynników, w szczególności od stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, korzystania z ogrzewania i klimatyzacji oraz wstępnego przygotowania termicznego.

[2] Wartości określone przy użyciu bardziej realistycznej metody testowej WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), która zastępuje procedurę testową NEDC (New European Driving Cycle). Zużycie paliwa, emisja CO2 i zasięg pojazdu zależą nie tylko od efektywnego wykorzystania energii przez pojazd, ale także od stylu jazdy i innych czynników pozatechnicznych. Informacje o zużyciu paliwa i emisji nie odnoszą się do konkretnego pojazdu i służą wyłącznie do porównania różnych typów pojazdów.

Tagi

Jazda testowa Wizyta w serwisie Newsletter Kontakt