Serwis układu napędowego Gliwice

Układ napędowy (zwany także układem przeniesienia napędu) przenosi napęd z silnika na koła samochodu. Jeśli jest niesprawny, możliwość korzystania z samochodu jest skomplikowana, albo niemożliwa. Układ napędowy (układ przeniesienia napędu) wymaga regularnego serwisowania. Jest ono zależne od rodzaju układu napędowego. Obecnie stosuje się kilka rodzajów układów napędowych. Każdy z nich ma swoje wymagania. Naprawa układu napędowego w serwisach Kanclerz to usługa, skierowana do klientów z terenu aglomeracji Śląskiej, a w szczególności z Gliwic. Zapraszamy do naszych serwisów! 

Naprawa układu napędowego Gliwice

Jak jest zbudowany układ napędowy w samochodzie?

Jak już wiemy, układ napędowy przenosi napęd generowany przez silnik auta, na koła samochodu. W każdym samochodzie napęd przekazywany jest z koła zamachowego silnika samochodu do skrzyni biegów. Pomiędzy kołem zamachowym (jedno lub dwumasowym, w zależności od budowy) znajduje się sprzęgło. To ruchomy element, który pozwala na rozłączanie silnika i skrzyni biegów po naciśnięciu pedału sprzęgła. Rozłączenie pozwala zmienić bieg albo zatrzymać samochód. 

UMÓW WIZYTĘ W SERWISIE

Serwisowanie układu napędowego w Gliwicach – jak przebiega?

Układ napędowy wymaga regularnego serwisowania. Jakie są podstawowe czynności serwisowe?

  • Wymiana oleju przekładniowego w manualnej skrzyni biegów, zazwyczaj co 100 tys. km przebiegu.
  • Wymiana oleju przekładniowego w automatycznej skrzyni biegów, zazwyczaj co 40 tys. km przebiegu.  Dodatkowo należy wymienić filtr. 
  • Wymiana oleju przekładniowego w skrzyni rozdzielczej, a także w tylnym moście. 
  • Wymiana specjalnego płynu w sprzęgle Haldex, zazwyczaj co 40 tys. km. 
  • Należy także wymieniać elementy eksploatacyjne przy objawach uszkodzeń. Do elementów eksploatacyjnych układu napędowego zalicza się sprzęgło, dwumasowe koło zamachowe, a także piasty kół.

Żywotność sprzęgła to ok. 100 – 150 tys. km przebiegu, przy odpowiednich warunkach. Żywotność dwumasowego koła zamachowego jest podobna. Piasty kół dobrej jakości powinny bez problemu pracować do 200 tys. km przebiegu. 

UMÓW WIZYTĘ W SERWISIE

Najczęstsze awarie układu napędowego

Najczęstsze awarie układu napędowego to:
•    Awaria sprzęgła (zużycie eksploatacyjne, albo uszkodzenie, np. spalenie).
•    Awaria dwumasowego koła zamachowego
•    Awaria (zużycie eksploatacyjne ) piast kół
•    Awaria manualnej skrzyni biegów, na skutek wycieków, albo zużycia eksploatacyjnego elementów mechanicznych
•    Awaria automatycznej skrzyni biegów, na skutek wycieków, awarii elektroniki sterującej, albo zużycia eksploatacyjnego elementów mechanicznych i wykonawczych 

UMÓW WIZYTĘ W SERWISIE

Naprawa układu napędowego w Gliwicach

Naprawa układu napędowego w serwisie Kanclerz

Naprawa układu napędowego, zwłaszcza automatycznych skrzyń biegów, układu Haldex itd. wymaga profesjonalnego sprzętu, dużego doświadczenia i odpowiednich narzędzi. A także dostępu do informacji technicznej producenta. 

W salonach Kanclerz naprawa poprzedzona jest drobiazgową diagnostyką, która pozwala na precyzyjne ustalenie przyczyny awarii. Następnie:

  • Uszkodzone podzespoły są demontowane;
  • Mechanicy dobierają odpowiednią część;
  • Montowane są nowe podzespoły;
  • Dokonywana jest wymiana płynów (czyli np. płynu przekładniowego)
  • Całość jest sprawdzana. 

Wszystkich kierowców z Gliwic mających problemy z układem napędowym zapraszamy do serwisów Kanclerz!

UMÓW WIZYTĘ W SERWISIE