Pełen emocji, niezwykle wydajny i przede wszystkim praktyczny, z dużą ilością elastycznej przestrzeni zarówno dla rodzin, jak i VIP-ów – te cechy wyróżniają samochody osobowe marki Opel. Obecnie produkowany model Opel Zafira pomieści do ośmiu pasażerów, natomiast Combo może przewozić do siedmiu osób. Wkrótce do tego grona dołączy nowy Opel Frontera, który miał swoją światową premierę w Stambule, a także zadebiutował publicznie w Rüsselsheim z okazji „125-lecia produkcji samochodów Opel”. Frontera w wersji opcjonalnej również będzie oferować miejsce dla maksymalnie siedmiu osób.
Nowoczesne pojazdy Opla z logo Blitz trudno sobie wyobrazić bez wyjątkowego modelu, który obchodzi w tym roku swoją rocznicę. W 1999 roku, dokładnie 25 lat temu, zadebiutował przełomowy Opel Zafira. Dzięki innowacyjnemu systemowi siedzeń Flex7, Zafira zrewolucjonizowała segment kompaktowych vanów, ustanawiając nowe standardy wszechstronności wnętrza, za co zdobyła liczne nagrody. Była także prekursorem dzisiejszych napędów wodorowych, takich jak Vivaro HYDROGEN i przyszły Movano HYDROGEN, będąc bazą dla testowych flot HydroGen. Opel Zafira wprowadziła innowacje motoryzacyjne, które dziś są standardem.
Pionierska konfiguracja foteli w Zafirze była praktyczna, oszczędzała miejsce i była łatwa w użyciu. Wiosną 1999 roku rozpoczęła się produkcja modelu, który przeszedł do historii. Kompaktowy van o długości 4,32 metra, szerokości 1,74 metra i wysokości 1,68 metra, zaprojektowany z myślą o lekkości, ważył tylko 1390 kilogramów. Zafira oferowała najlepsze w swojej klasie osiągi aerodynamiczne z współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,33. Dzięki eleganckiej stylistyce i szerokiemu rozstawowi osi, łączyła funkcjonalność z elegancją. Nisko położony środek ciężkości i nowoczesne podwozie DSA zapewniały stabilność i bezpieczeństwo jazdy.
Zafira zyskała sławę jako pierwszy kompaktowy van z elastyczną przestrzenią dla siedmiu osób, bez potrzeby wyjmowania ciężkich siedzeń. System Flex7 pozwalał na przekształcenie wnętrza w ciągu 15 sekund z siedmiomiejscowego na dwumiejscowe z bagażnikiem o pojemności do 1700 litrów. Fotele w trzecim rzędzie można było złożyć i schować w podłodze, tworząc płaską przestrzeń ładunkową. Drugi rząd można było złożyć, przesunąć do przodu i zabezpieczyć za przednimi fotelami, oszczędzając miejsce. Przedni fotel pasażera można było złożyć do pozycji poziomej, umożliwiając przewóz długich przedmiotów.
Zafira zdobyła prestiżową nagrodę „Złota Kierownica” trzykrotnie. W drugiej generacji z 2005 roku, ulepszono system foteli Flex7, umożliwiając składanie w stosunku 40:20:40. Pojawił się również model Zafira Tourer, oferujący panoramiczny szklany dach i innowacje takie jak radarowy tempomat.
W 2001 roku Opel wprowadził sportowy model Zafira OPC, łączący funkcjonalność vana z osiągami samochodu sportowego. Zafira OPC była najszybszym vanem w Europie, osiągając prędkość maksymalną 220 km/h. W tym samym roku zadebiutował model Zafira 1.6 CNG, napędzany sprężonym gazem ziemnym, oszczędny i przyjazny środowisku.
Zafira była także pionierem napędów wodorowych. Model HydroGen1, oparty na Zafirze, rozwijał technologię ogniw paliwowych. W 2001 roku testowano flotę 20 modeli HydroGen3, a podczas Maratonu Ogniw Paliwowych w 2004 roku dwa pojazdy pokonały 10 000 km po Europie. Model HydroGen3 zdobył także Rajd Monte Carlo 2005 dla samochodów z napędem alternatywnym. Pojazdy te utorowały drogę dla dzisiejszego Vivaro HYDROGEN i przyszłego Movano HYDROGEN.
Opel oferuje szeroką gamę przestronnych pojazdów, idealnych do transportu i rodzinnych wyjazdów. Najnowsza Zafira mieści dziewięć osób, a Combo siedem. Wkrótce dołączy do nich nowa Frontera, kompaktowy SUV na siedem osób, dostępny w wersji hybrydowej lub całkowicie elektrycznej. Frontera, oferująca innowacyjne rozwiązania i lokalnie bezemisyjną jazdę, kontynuuje elektryfikacyjną ofensywę marki Opel.